اخبار حمل و نقل

معرفی تازه ترین خبر ها در زمینه حمل و نقل

اخبار حمل و نقل

معرفی تازه ترین خبر ها در زمینه حمل و نقل

  • ۱
  • ۰

لجستیک سرد نگهداری، انتقال و توزیع محصولات خاص مانند داروها و واکسن ها را در دمای مناسب تضمین می کند که یکپارچگی و کیفیت آنها را تضمین می کند.

اگر تدارکات زنجیره تامین سنتی نیاز به هماهنگی زیاد فعالیت ها در یکی برای تامین کارایی داشته باشد، از جمله زنجیره سرد، دشواری مدیریت آن را افزایش می دهد.

با توجه به حساسیت محصولات در حال حمل به تغییرات دما، یک زنجیره سرد باید در سراسر زنجیره تامین حفظ شود، از زمانی که فرستنده حمل را انجام می دهد تا تحویل به مشتری یا کاربر نهایی.

به دلیل پیچیدگی، لجستیک سرد نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در زیرساخت، فناوری و تخصص دارد. این امر مستلزم داشتن کامیون‌ها، انبارها و کانتینرهای دارای تهویه مطبوع، با تجهیزات پشتیبان، برای اطمینان از تامین مداوم انرژی مورد نیاز برای تبرید، و با سیستم‌های کنترل دما است که هر گونه تغییری که بار را در معرض خطر قرار می‌دهد، در زمان واقعی اطلاع می‌دهند.

زنجیره سرد همچنین از رانندگان آموزش دیده و کارکنان انبار می‌خواهد که هوشیار بوده و در صورت بروز تغییرات دما، راه‌حل‌های فوری را به کار گیرند و با آگاهی از فرآیندها و برنامه‌ها، اسناد کالا را در مسیر عبور خود به‌طور هماهنگ و به موقع پردازش کنند. انبارها یا گمرکات

اهمیت لجستیک سرد 

زنجیره سرد برای انتقال محصولات فاسد شدنی ضروری است و در نظر گرفته شده است که عمر مفید آنها را افزایش دهد و خواص آنها را حفظ کند، اما در حمل و نقل محصولات دارویی که در اثر تغییر ناگهانی به سرما یا گرما بسیار حساس هستند، اهمیت بیشتری دارد. در دما بر اثربخشی آن تأثیر می گذارد.

ساختار یک زنجیره سرد می تواند به دو شکل باشد:

  • زنجیر سرد فعال، که از یخچال های تراکمی یا جذبی یا فریزرها برای تولید سرما استفاده می کند.
  • زنجیره سرد غیرفعال، که شامل سیستم های حمل و نقل یا کانتینرها برای حفظ دما است.


زنجیر سرد بسته به نوع آن از پیوندهای زیر تشکیل شده است:

  • سردخانه های واقع در مناطق تولید
  • وسایل نقلیه حمل و نقل یخچال دار
  • سردخانه های عمومی
  • سردخانه های تجاری
  • سردخانه های مصرفی
  • حمل و نقل یخچالی شهری
  • سردخانه ها و تجهیزات عمومی و خصوصی (در عمده فروشان و خرده فروشان)
     

در نصب این تجهیزات خنک کننده باید به جنبه هایی در جابجایی کالا توجه کرد که بر دمای آن و استفاده از انرژی برای رسیدن به دمای ثابت تأثیر می گذارد. از جمله آنها عبارتند از: 

  1. وسیله نقلیه یا انبار را حدود یک ساعت و نیم از قبل خنک کنید تا گرمای باقیمانده از بین برود.
  2. از مسیرهای مسدود در همه طرف های بار اجتناب کنید، زیرا هوای سرد به اندازه کافی گردش نمی کند.
  3. از بسته بندی پلاستیکی روی پالت های دارای محصولات تازه استفاده کنید، در غیر این صورت هوا به بار نمی رسد.
  4. محصولات را در جلوی خروجی های اواپراتور قرار ندهید زیرا می تواند جریان هوای سرد را مسدود کند.
  5. هیچ گونه کاغذ بسته بندی یا کاغذ روی زمین نباید باقی بماند.
  6. ورودی های اواپراتور (هوای برگشتی) را مسدود نکنید.
  7. وقتی درهای اتاق سرد باز هستند، دستگاه را خاموش کنید.
  8. مانع زمین نشوید، موانع چرخه های کوتاهی ایجاد می کنند
  9. از باز کردن طولانی مدت درهای یخچال خودداری کنید.
  10. محموله‌های فاسد شدنی را از پالت‌ها / خودروهای خشک با استفاده از دیوار جداکننده جدا کنید.

 
علاوه بر آنچه مدیریت محصولاتی مانند داروها یا واکسن ها در طی فرآیندهای لجستیک سرد بیان می کند، لازم است تعمیر و نگهداری مداوم و پیشگیرانه تجهیزات خنک کننده برای پیش بینی خرابی ها انجام شود و همچنین سیستم های پشتیبان وجود داشته باشد که از تامین سرد زنجیره جلوگیری کند. در کوتاه مدت خواهد شکست

شرکت‌های لجستیکی که این خدمات را ارائه می‌کنند، به تولیدکنندگان محصولات دارویی و فاسد شدنی، یکپارچگی کامل با مدل کسب‌وکار خود را ارائه می‌کنند تا با کمترین هزینه و بیشترین کارایی، دستیابی به اهداف استراتژیک خود را ارتقا دهند. 

اما برای این امر همچنین لازم است که در داخل، پیشرفته ترین فناوری تبرید و ردیابی را پیاده سازی کنند و کارکنان خود را به درستی آموزش دهند تا خدمات خوب را تضمین کنند و بهره وری مشتریان خود را افزایش دهند. 

 

چالش ها و روندهای زنجیره سرد 

روندهای لجستیک سرد با چالش های پیش روی لجستیک به طور کلی مشخص می شوند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جهانی شدن بازارها
  • کاهش هزینه در سراسر زنجیره سرما.
  • ادغام استراتژیک با بقیه فعالیت های زنجیره تامین.
  • حداکثر استفاده از ظرفیت و منابع.

با توجه به این واقعیت، ارائه دهندگان لجستیک با خدمات زنجیره سرد باید استراتژی هایی را توسعه دهند که به آنها اجازه دهد در خط مقدم صنعت باقی بمانند:

  • از محدودیت های اعمال شده توسط سختگیرانه ترین مقررات بهداشتی در برخی کشورها برای اجرای اقدامات و کنترل های تبرید که تضمین کننده یکپارچگی و کیفیت محصولات، به ویژه داروها، در طول کلیه فعالیت های لجستیکی است، آگاه باشید.
  • برای حفظ دمای محموله در محدوده توصیه شده، انبارهای یخچال دار را در سراسر زنجیره تامین نصب کنید.
  • از سنسورهای دما در وسایل نقلیه حمل و نقل برای تشخیص هرگونه تغییر در زمان در حین حرکت بین مناطق مختلف آب و هوایی استفاده کنید.
  • بهبود قابلیت ردیابی محصولات تا بتوان به اندازه کافی مبدا، فرآیند انتقال و مقصد آنها را مستند کرد تا در صورت لزوم فعالیت های جمع آوری دسته های خاص قابل اطمینان تر و سریعتر شود.
  • پیاده سازی یک رویکرد تجاری که به دنبال یکپارچگی با اهداف استراتژیک سازنده، کاهش هزینه ها و بهبود رضایت مشتریان نهایی است.
  • خدمات تکمیلی را اضافه کنید که زنجیره تامین سرد را کارآمدتر می کند، به محصولات در حین جابجایی بیشتر دیده می شود و برای جلوگیری از مشکلات موجودی، تحویل به موقع را تضمین می کند.
  • حمل و نقل چندوجهی را برای خدمت به بازارهای دورتر و پراکنده و با بهره گیری از پیشرفت در سیستم های تنظیم دمای کانتینر اتخاذ کنید.
  • از مواد مبرد و سوخت کارآمد جدید برای رسیدگی به نگرانی های زیست محیطی و پایداری مشتریان و جامعه به طور کلی استفاده کنید.
  • بسته بندی را بهبود بخشید تا دوام آن در شرایط سردخانه افزایش یابد و از وضعیت خوب محصولات در هنگام رسیدن به مقصد اطمینان حاصل کنید.
  • برای نظارت بر محموله و شرایط دمایی آن در سراسر زنجیره تامین و برای بهینه‌سازی استفاده از منابع و سرعت بخشیدن به پردازش اسناد، روی راه‌حل‌های فناوری سرمایه‌گذاری زیادی کنید.

تلاش برای بهبود مستمر

اطمینان از اینکه محصولات یخچال دار در شرایط ایمنی و یکپارچگی مطلوب به دست مصرف کنندگان نهایی خود می رسند، وظیفه ای است که با متغیرهای زیادی مواجه است و مستلزم تلاش و سرمایه گذاری مستمر از سوی ارائه دهنده لجستیک است. 

کشورهای بیشتری با شروع اتحادیه اروپا مقرراتی را اتخاذ می کنند که نیاز به آگاهی به موقع از مبدا و شرایط حمل و نقل محصولات دارویی و فاسد شدنی دارد.

رسیدگی به این مقررات، علاوه بر تغییر تقاضای مصرف کنندگان که به طور فزاینده ای تقاضای محصولات تازه و بدون مواد نگهدارنده را دارند، بر شرکت های تولیدی و لجستیکی فشار وارد می کند.

ارائه دهندگان لجستیک باید به مشتریان خود کمک کنند تا آنچه را که در قوانین هر کشور مقرر شده است به نحو مقرون به صرفه رعایت کنند و از سوی دیگر باید محصولات را به موقع و در بهترین شرایط به مصرف کنندگان نهایی تحویل دهند تا رقابت پذیری کشور تضمین شود. بازار، سازنده 

رعایت همه این موارد مستلزم ایجاد فرآیندهای کارآمد، بهبود بهره وری و تضمین ایمنی است، به همین دلیل است که بهترین متحد شما فناوری است.

 

از سنسورهای دما، سیستم‌های کنترل و مکان‌یابی ، اتوماسیون انبار و بلاک چین برای انتقال اطلاعات، پیشرفت‌های تکنولوژیکی با هدف تضمین کیفیت کالا، تضمین تحویل به موقع آن، کاهش هزینه‌های موجودی و عملیاتی شدن، بهبود قابلیت ردیابی دسته‌ها و تضمین آن انجام می‌شود. 

 

 

منبع:

blog.solistica.com

www.kiabar.com

 

 

  • ۰۱/۰۴/۲۵
  • kia bar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی